Jeżeli prowadzisz firmę i korzystałeś z zamrożonej ceny prądu w 2024 r., to musisz złożyć oświadczenie.
- Jeżeli jako przedsiębiorca korzystałeś z zamrożonej ceny prądu od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., to musisz złożyć odpowiednie oświadczenie. W przeciwnym wypadku zostaniesz obciążony zaległymi opłatami po rynkowej cenie prądu, które były wyższe od tych zamrożonych.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami dla odbiorców uprawnionych, którzy są małym lub średnim przedsiębiorstwem, cena maksymalna sprzedaży energii elektrycznej jest pomocą de minimis, pomocą de minimis w rolnictwie lub pomocą de minimis w rybołówstwie. Natomiast w przypadku odbiorców uprawnionych, którzy są mikroprzedsiębiorstwami, cena maksymalna sprzedaży energii elektrycznej jest pomocą publiczną. Odbiorcy uprawnieni, dla których PGE zastosowało ceny maksymalne w rozliczeniach za energię elektryczną w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., na mocy przepisów prawa mają obowiązek złożyć m.in. do PGE jako podmiotowi udzielającemu pomocy, informację o wysokości otrzymanej pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie, pomocy de minimis w rybołówstwie lub pomocy publicznej. Informację o otrzymanej pomocy należy złożyć na wzorze opublikowanym przez Ministra Klimatu i Środowiska w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP).
- Termin przekazania oświadczenia, w którym zawarte są informacje o otrzymanej pomocy, musisz złożyć do 28 lutego 2025 r.
- Możesz to zrobić:
- Elektronicznie – informację o pomocy opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym (podpis ePUAP) lub podpisem osobistym potwierdzonym dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (eDowód) prześlij za pomocą elektronicznego formularza.
- Tradycyjnie – Informację o pomocy w wersji papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem dostarcz: osobiście do naszego Biura Obsługi Klienta (lista BOKów PGE Obrót), albo listownie, przesyłając na nasz adres: PGE Obrót SA., ul. 8 Marca 6, 35-959 Rzeszów.
- Skąd mam wiedzieć czy korzystałem z pomocy publicznej?
Z pomocą przychodzi UOKiK z wyszukiwarką SUDOP – Wyszukiwanie pomocy otrzymanej przez beneficjenta, czyli System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
Po wejściu na stronę SUDOP wpisz:
- NIP swojej firmy ;
- okres 3 lat wskazany przez PGE;
- kliknij „Wyszukaj według wybranych kryteriów”.
Jeżeli pojawi się informacja „”Brak pomocy spełniającej kryteria” oznacza to, że, nie wykorzystałeś z pomocy de minimis. Co musisz zaznaczyć w oświadczeniu. Czyli jeśli nie otrzymało się innej pomocy w tym czasie to we wniosku zaznaczamy, że nie otrzymaliśmy innej pomocy de minimis.
Nawet jeśli nie otrzymałeś dodatkowej pomocy minimis (poza tą, wynikającą z zastosowania maksymalnych cen prądu w II półroczu 2024 r. ) to i tak masz obowiązek złożyć oświadczenie!